Cele biznesowe a medyczny marketing treści

  • Robert Bliźniewski
  • 28 października 2014
  • Brak komentarzy
businessman hand working with new modern computer and business strategy

Marketing treści to doskonałe uzupełnienie celów biznesowych Twojej firmy. Koncentracja na potrzebach Internautów pozwali Ci skutecznie publikować treści medyczne. Dobre treści medyczne to takie, które pomagają rozwiązywać ważne problemy, które w pewien sposób życie czynią łatwiejszym.

 

Czy jesteś pewien, że Twoje inwestycje w kampanie treści przynoszą oczekiwany zwrot? Czy wiesz jak wyjaśnić swojemu szefowi, że warto inwestować w marketing treści, a nie tylko w reklamę?

Każdy dział marketingu nie ma najmniejszego problemu z tworzeniem kampanii marketingowych generujących szum związany z marką. Bardzo często jednak sprzedawcy nie widzą możliwości wykorzystania działań marketingowych do realizacji własnych celów. Sprzedawcy oczekują gotowej listy nazwisk, osób przygotowanych na zamknięcie sprzedaży (sales leads).

Przypominanie i zwracanie uwagi na markę to za mało. Kampanie marketingowe powinny opisywać doświadczenia łączące Twoją markę z klientami. Dobre treści, trafią do Internautów tylko wtedy, kiedy oni ich potrzebują. Rozwiązanie problemu w czasie kiedy Internauta szukał pomocy to warunek otrzymania od Internauty wsparcia realizacji Twojego celu biznesowego.

Koncentracja na SEM już nie wystarcza. Konieczna jest koncentracja na potrzebach grupy docelowej. Tylko w taki sposób Twoje produkty lub usługi trafią do ludzi, którzy mogą najbardziej docenić ich użyteczność. Tylko w ten sposób osiągniesz cel, jakim jest zaangażowanie w sieciach społecznościowych i na forach internetowych.

Jak zaangażować Internautów?

Twoi potencjalni klienci tak jak każdy Internauta, są przeładowani informacjami. Bezustannie brakuje im czasu i cierpliwości, aby wszystko czytać. Łatwo irytują ich reklamy przeładowane treściami na temat produktu.

Jest jeszcze jedna rzecz, która łączy Twoich klientów z innymi klientami. Wszyscy przed podjęciem decyzji przeprowadzają swoje własne badania marketingowe. Kiedyś nie do pomyślenia było, aby klient miał lepszą wiedzę o rynku niż product manager. Teraz coraz częściej mamy z tym do czynienia. Każdy klient w momencie podejmowania decyzji zakupowej dysponuje świetną analizą rynku.

Jest grupa marketingowców, która coraz bardziej rozumie zmianę zachowań potencjalnych klientów. Grupa ta, poprzez świadomy marketing treści, stara się oddziaływać na potencjalnego klienta, na każdym etapie procesu zakupowego (buing proces).

Często jednak, jakość publikowanych treści pozostawia wiele do życzenia. SEM, remarketing bez treści najwyższej jakości to zmarnowane nakłady. Każdy Internauta, jeśli choć raz trafi na niewiele znaczące dla niego treści, więcej ich nie przeczyta, a jednostki alergicznie reagujące na każdy objaw manipulacji ostrzegą innych na forach czy na portalach społecznościowych. Na pewno nie o taki rodzaj zaangażowania nam chodziło.

Dobre treści to takie, które pomagają rozwiązywać ważne problemy, które w pewien sposób życie czynią łatwiejszym.

Poniżej 4 elementy skutecznych kampanii marketingu treści:

 

  1. Zbuduj wiarygodność i zdobądź zaufanie.

Proste. Ale wiele kampanii na tym etapie traci potencjalny wpływ na sprzedaż. Aby zdobyć zaufanie potrzebna jest cierpliwość. Publikowane treści nie mogą być przeładowane informacjami produktowymi, zwłaszcza na początku procesu zakupowego (buing proces).

Na wczesnym etapie potencjalny klient potrzebuje informacji dotyczących zrozumienia problemu. Zanim Internauta zacznie szukać informacji o leczeniu najpierw przewertuje zasoby sieci w poszukiwaniu treści opisujących patomechanizm choroby.

Kolejne treści, na które zwróci uwagę to opinie wyrażane na forach internetowych. Będzie tam szukał wsparcia i poczucia, że nie jest sam, bo przecież w grupie łatwiej pokonuje się problemy.

 

  1. Publikuj tylko takie treści medyczne, które są istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta.

Jedynym skutecznym sposobem tworzenia i publikowanie wartościowych z punktu widzenia Internauty treści jest zrozumienie jego potrzeb.

Gdyby większość marketingowców o tym pamiętała Internet nie byłby przepełniony bezwartościowymi artykułami i informacjami. Nie bez powodu Internet został nazwany „medium śmieciowym”.

Jednym z najprostszych sposobów poznania potrzeb Twojej grupy docelowej jest wykonanie analizy opinii wyrażanych na forach internetowych. Tysiące spontanicznych wypowiedzi Internautów to nieocenione źródło wiedzy marketingowej.

 

  1. Komunikuj zasady postępowania dotyczące rozwiązania istotnego problemu medycznego.

W trakcie kampanii treści od samego początku pomagaj Internaucie radzić sobie z problemami. Na początku Twoje treści powinny pomóc Internaucie znaleźć właściwe informacje na temat objawów choroby. Internauta powinien dowiedzieć się, do jakiego lekarza się udać? Jak znaleźć wartościowe treści w Internecie? Jak nie dać się oszukać dostarczycielom „cudownych rozwiązań”?

Twoja kampania powinna przeprowadzić pacjenta od objawów do wizyty u odpowiedniego lekarza i wykupienia recepty lub do zmiany trybu życia. Ważne, aby Twoje treści medyczne pomogły podjąć Internaucie właściwą decyzję dotyczącą jego zdrowia.

 

  1. W trakcie kampanii na bieżąco modyfikuj publikowane treści.

Nie wszystkie treści jednakowo trafiają w potrzeby Internautów. Bardzo ważne jest monitorowanie zainteresowania (liczba wyświetleń, czas na stronie, popularność w mediach społecznościowych). Brak reakcji grupy docelowej na Twoje publikacje to znak, że nie trafiasz w jej potrzeby. Koncentruj treści na tych problemach (potrzebach), które budzą największe zainteresowanie Twoich klientów.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *