Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

  • Robert Bliźniewski
  • 27 sierpnia 2015
  • Brak komentarzy
kampania medycznego marketingu treści

Kampania medycznego marketingu treści jest  używana przez firmy medyczne i farmaceutyczne do budowania wizerunku eksperta i osiągania pozycji merytorycznego lidera  w danej dziedzinie medycyny.

2Pharma opracowała spójny proces dostosowania publikacji do potrzeb pacjentów.

Kampania medycznego marketingu treści ułatwia pacjentowi podejmowanie właściwych decyzji w oparciu o treści zgodne z zasadami Medycyny Opartej na Faktach.

 

 

Skuteczna kampania medycznego marketingu treści wymaga wykonania 7 podstawowych kroków w celu opublikowania treści medycznych, które będą:

  1. atrakcyjne dla pacjenta
  2. indeksowane na pierwszej stronie Google
  3. zgodne z wytycznymi Medycyny Opartej na Faktach

 

Krok 1 – Analiza potrzeb

 

Dzięki przeszukiwarce dyskusyjnych forów medycznych SWOPER.pl do tej pory przeanalizowaliśmy wypowiedzi pacjentów dla następujących problemów medycznych:

  • cukrzyca typu II
  • trądzik młodzieńczy
  • bezpłodność
  • żywienie w chorobach nowotworowych
  • choroba zwyrodnieniowa stawów

 

W oparciu o analizę porządkujemy potrzeby Internautów od najczęściej do najrzadziej artykułowanych i zbieramy je w bloki tematyczne na ogół związane z zaawansowaniem choroby.

 

Publikacje umieszczane w Internecie adresują zdiagnozowane w analizie potrzeb problemy medyczne Internautów.

 

Krok 2 – Cele kampanii

 

Ten krok ma formę spotkania na którym poznajemy specyfikę marketingu firmy, dla której będzie prowadzona kampania medycznego marketingu treści. Interesują nas sposoby promocji online i offline (klasyczny marketing).

 

Kampania medycznego marketingu treści powinna tworzyć synergię z innymi aktywnościami marketingowymi.

 

Na spotkaniu ustalamy mierzalne cele biznesowe dla produktów, dla których będzie prowadzona kampania medycznego marketingu treści.

 

Po spotkaniu przesyłamy:

  • plan kampanii (harmonogram publikacji)
  • proponowane aktywnościami promujące opublikowane treści
  • budżet kampanii medycznego marketingu treści (koszt analiz, koszt przygotowania oryginalnych treści medycznych, koszt przygotowania i prowadzenia własnych mediów, koszt promocji oraz koszt monitoringu forów internetowych)

 

Kampania medycznego marketingu treści – 3 cele:

 

  1. budowanie wizerunku eksperta i pozycji merytorycznego lidera  w danej dziedzinie medycyny

 

  1. budowanie świadomości i lojalności marki w subtelny nie narzucający się sposób

 

  1. wspieranie sprzedaży  dzięki edukowaniu pacjenta w radzeniu sobie z codziennymi problemami medycznymi

 

Krok 3 –  Zespół Profesjonalnych Autorów Medycznych

 

Zespół lekarzy specjalistów piszących oryginalne treści medyczne będące rozwiązaniem problemów jakie najczęściej zgłaszali Internauci w analizie potrzeb.

 

Wszyscy współpracujący z nami lekarze mają doświadczenie kliniczne w leczeniu chorób, z którymi związana jest kampania medycznego marketingu treści.

 

Treści pisane przez zespół profesjonalnych autorów medycznych zawsze odpowiadają wymogom Medycyny Opartej na Faktach.

 

Współpracujący z nami lekarze publikują pod swoim nazwiskiem lub anonimowo, przekazując prawa autorskie właścicielowi kampanii medycznego marketingu treści.

 

Każda przygotowana przez nas treść medyczna jest oryginalna i często bywa cytowana na innych niezależnych portalach medycznych.

 

Nigdy nie stosujemy metody Copy’ego-Paste’a, która rozpoznaana przez roboty Google powoduje niskie pozycjonowanie treści w wynikach wyszukiwania.

 

Krok 4 – Własne media

 

Na tym etapie modernizujemy lub tworzymy od nowa strony www, gdzie będzie prowadzona kampania medycznego marketingu treści.

 

Celem procesu modernizacji lub tworzenia strony www od nowa jest stworzenie nowoczesnej strony www dającej się łatwo indeksować na pierwszej stronie Google.

 

Przygotowujemy również treści do publikacji na stronie www zgodnie z zasadami:

  • SEO (optymalizacji pod wyszukiwarkę Google)
  • użyteczności (analiza potrzeb)
  • Medycyny Opartej na Faktach

 

Nowoczesna strona www, zawierająca  oryginalne treści medyczne jest „sercem” marketingu treści.

 

Na stronie www będą realizowane mierzalne cele biznesowe kampanii.

 

Strona www może być uzupełniona o różnego rodzaju rozwiązania e-commerce w zależności od potrzeb.

 

Uzupełnieniem własnych mediów jest medyczny blog firmowy, z którego ruch jest prowadzony na stronę www.

 

Krok 5 – Media społecznościowe

 

Celem tego etapu jest prowadzenie ruchu na stronę www z portali społecznościowych.

 

Firma 2Pharma obsługuje profile klientów na najpopularniejszych mediach społecznościowych od portalu Facebook do portalu YouTube przygotowywując wpisy i filmy edukacyjne.

 

Krok 6 – Kierowanie ruchu z wyszukiwarki Google

 

Kampania AdWords, kampania SEO, remarketing czyli pełen zakres marketingu w wyszukiwarce.

 

Zaczynamy od AdWords (natychmiastowy efekt) po miesiącu dołączamy remarketing i równolegle prowadzimy kampanię SEO (trwały efekt).

 

Jakość treści medycznych (użyteczność, oryginalność, webwriting) to podstawa naszych sukcesów w SEO.

 

Krok 7 – Monitorowanie forów dyskusyjnych

 

Dla określonych fraz (nazwa choroby, nazwa leku, nazwa leku konkurencji itd.) monitorujemy nowopowstałe wpisy i przesyłamy cotygodniowy raport właścicielowi kampanii medycznego marketingu treści.

 

Dobrze prowadzona kampania treści znajduje oddźwięk na forach. Monitoring pozwala wychwytywać problemy medyczne Internautów związane z kampanią medycznego marketingu treści i adresować problemy medyczne publikacjami w ramach kampanii. 

 

W ramach współpracy ze właścicielem kampanii przygotowujemy e-rzecznika marki zabierającego głos w zdefiniowanych problemach, dotyczących produktów dla, których prowadzona jest kampania medycznego marketingu treści.

 

Monitorujemy również „czarny PR” wymierzony w markę właściciela kampanii.

 

Więcej na temat medycznego marketingu treści znajdziesz w zakładce Artykuły na stronie www.2pharma.pl.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej
strategia medycznego marketingu treści

Planowanie kampaniiStrategie

Strategia medycznego marketingu treści

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *