Co oznacza koniec ery mechanicznego SEO?

  • Robert Bliźniewski
  • 19 lutego 2015
  • Brak komentarzy
Street sign

Współczesne mechanizmy wyszukiwania nieustannie są doskonalone w dostarczaniu Internautom najlepszych rozwiązań. Wiele firm marketingowych koncentruje swoje wysiłki na promocji w wyszukiwarkach zapominając, że najwyższej jakości treści medyczne to podstawa sukcesu każdej kampanii marketingowej.

 

Z dobrą treścią medyczną mamy do czynienia kiedy:

  1. Jest napisana zgodnie z zasadami SEO.
  2. Zawiera atrakcyjne (użyteczne) informacje.
  3. Jest rozpowszechniana w sieciach społecznościach.

 

Opisane wyżej 3 elementy pozwolą Twoim treściom medycznym trafić do „spragnionych” informacji klientów. Aby Twoje treści medyczne zdobyły dominującą pozycję w wyszukiwarkach i mediach społecznościach musisz użyć właściwych proporcji dla każdej ze składowych marketingu treści. Na tym etapie planowania i implementacji medycznej kampanii treści powinieneś poczuć się jak szef kuchni przygotowujący przepyszne danie dla swoich klientów.

Dzięki SEO dostarczysz swoim klientom rozwiązań wtedy, kiedy będą ich potrzebować.

Jeżeli przygotujesz atrakcyjne treści, które opublikujesz w mediach społecznościowych, to podkreślisz znaczenie Twoich treści i zaangażujesz Twoich klientów w ich propagowanie.

Podstawą obu działań jest użyteczność treści medycznych, czyli stopień, w jakim publikacja odpowiadania potrzebom Twoich klientów.

 

Algorytmy Googla promują wartościowe treści. Społeczności Internautów robią to samo w mediach społecznościowych. W obu przypadkach, jakość publikacji medycznych decyduje o skuteczności kampanii.

Bez wartościowych treści działania taktyczne pozbawione są głębszego znaczenia.

Każda skuteczna kampania treści w centrum zainteresowania stawia Internautę, który szuka najlepszych dla siebie rozwiązań.

Jak powinieneś zaplanować publikację wartościowych treści medycznych w ramach kampanii marketingu treści?

Twoje treści medyczne muszą spełniać 2 warunki:

 

  1. Odpowiadać potrzebom Twoich klientów.
  2. Być tak zaprojektowane, aby klient chciał i mógł się podzielić z innymi Twoimi klientami.

 

Twoje publikacje medyczne powinny zawierać najlepsze i łatwo dostępne rozwiązania.

Dlaczego SEO to tylko uzupełnienie marketingu treści?

 

W przeszłości SEO było głównym motorem ruchu na strony www. Znaczenie SEO dramatycznie pogorszyły ostatnie uaktualnienia algorytmu Google, który obecnie promuje jakość publikowanych treści (Panda) oraz konwersacyjność wyszukiwania, co jest związane z możliwością głosowego komunikowania się z wyszukiwarką (Hummingbird). Również ekspansja sieci społecznościowych zmniejszyła znaczenie SEO.

Obecnie SEO to coś w rodzaju przyprawy, którą tylko dodajesz w trakcie przygotowywania potrawy. Dobrze skomponowane przez Ciebie składniki sprawią, że potrawa będzie smakować wyśmienicie. Natomiast sama przyprawa, czyli SEO nie jest smaczna i nie da się zjeść osobno.

Zmiana algorytmu wyszukiwania spowodowała, że „historyczne” strategie SEO przeszły do lamusa.

Praktyka polegająca na umieszczaniu na stronie zewnętrznej np. na blogu 700 postów, z których każdy zawierał 70 zdefiniowanych słów kluczowych przestała dawać efekty. Te 700 postów było bez wartości dla użytkowników. Nikt ich nie czytał. Były tworzone i publikowane tylko pod roboty Googla. Użytkownikom „smakowały” tak jak, sama sól czy sam pieprz.

Koniec ery mechanicznego SEO!

Marketing w Internecie przestał być taktyczny (oparty na krótkoterminowych celach) zaczął być strategiczny (oparty na długoterminowych celach). Taktyczne aktywności mają sens tylko wtedy, kiedy są częścią większej całości

 

Jak powinieneś postępować w nowej erze marketingu treści?

Jeżeli sam jesteś pozycjonerem SEO czy korzystasz z usług pozycjonerów SEO musisz poświęcić wystarczająco dużo czasu i troski, aby przygotować treści medyczne odpowiadające potrzebom Twoich klientów. Pozycjonerzy SEO tak jak, większość marketingowców są oportunistami. Dotychczasową przewagę konkurencyjną wypracowywali dzięki umiejętności wykorzystywania trendów (blogi, media społecznościowe).

Podobnie potraktowali marketing treści. Tak długo, jak wykorzystanie marketingu treści można nazwać adaptacją do zmieniających się warunków wszystko jest w porządku. Problem pojawia się wtedy, kiedy podejmowane działania zaczynają nosić znamiona manipulacji. Takie podejścia z biznesowego punktu widzenia jest bardzo ryzykowne, nie mówiąc już o etycznej stronie.

Jeśli chcesz skutecznie prowadzić medyczne kampanie marketingowe, w centrum zainteresowania musisz postawić jakość treści medycznych.

W tworzeniu kampanii marketingowych często używany jest model APIK:

 

  • Analiza
  • Planowanie
  • Implementacja
  • Kontrola

 

W przypadki medycznych kampanii treści litera A (Analiza) nabiera szczególnego znaczenia. Dzięki przeprowadzeniu analizy potrzeb Twoich klientów będziesz publikować użyteczne treści.

Jakość treści medycznych to podstawa Twoich kampanii. Wartościowe treści medyczne to takie, które:

 

  • rozwiązują problemy Twojego klienta,
  • są łatwo dostępne w wyszukiwarce,
  • są udostępniane przez Twojego klienta innym klientom.

 

Google jest, było i będzie polem działania pozycjonerów SEO. Natomiast sukces odniosą tylko ci pozycjonerze SEO, którzy będą promować wartościowe treści odpowiadające potrzebom Internautów. Nie ma innej drogi.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *