Marketing treści-11 kroków przed publikowaniem w Internecie

  • Robert Bliźniewski
  • 19 listopada 2014
  • Brak komentarzy
marketing treści 11 kroków

Marketing treści to często dreszczyk emocji przed naciśnięciem przycisku„publikuj”. Treść zaczyna wtedy żyć własnym życiem i nasza kontrola nad jej zawartością i dystrybucją staje się ograniczona. Dlatego warto przygotować sobie wykaz czynności, które powinniśmy wykonać przed publikacją.

 

  1. Czy marketing treści wspiera strategię firmy?

Marketing treści  powinien być zgodna z celami strategicznymi firmy. Jeżeli celem jest wzrost sprzedaży produktu kosztem konkurencji w oparciu o badania pokazujące, np. przewagę naszego produktu w uzyskiwaniu powtarzalnej dawki to celem publikacji powinno być pokazanie problemów wynikających z braku powtarzalnej dawki.

  1. Czy treść dostosowana jest do potrzeb Twojej grupy docelowej?

Marketing treści tak jak każda inna kampania marketingowa oparta jest o kluczowe potrzeby odbiorców, określone w trakcie wykonywania analizy potrzeb Internautów. Każda publikacja, która nie adresuje kluczowej potrzeby jest stratą czasu i pieniędzy.

Przed rozpoczęciem kampanii medycznego marketingu treści zamów analizę potrzeb internautów w firmie 2Pharma. Analiza potrzeb wykonywana jest w oparciu o spontaniczne wypowiedzi Internautów publikowane na medycznych forach internetowych.

Posty do analizy zbierane są dzięki przeszukiwarce forów internetowych SWOPER.pl.

 

  1. Czy treść zawiera 2-3 kluczowe słowa lub frazy?

Każda treść powinna zawierać słowa kluczowe z listy najczęściej wyszukiwanych słów czy fraz. Fakt oczywisty ale często pomijany w publikacjach.

 

  1. Czy treść jest zlinkowana z treściami na i poza Twoją stroną?

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to skuteczny sposób wspierania SEO. Ważne jest aby zlinkowany materiał zawierał tożsame słowa i frazy kluczowe.

 

  1. Czy tytuł jest atrakcyjny?

Nie atrakcyjny tytuł „zabija” nawet najlepszy artykuł. Warto pamiętać, że tytuł powinien zawierać kluczowe słowo lub frazę jak najbliżej początku zdania ułatwia to robotom znalezienie treści.

 

  1. Czy publikacja zawiera odwołanie do Twojego produktu czy firmy?

Każda publikacja to świetny sposób na wzrost świadomości marki oraz kreowanie wizerunku eksperta. Dobrym i prostym rozwiązaniem jest link do strony produktowej, gdzie czytelnik może znaleźć więcej interesujących go informacji. Branding nie powinien być zbyt nachalny. Ważny jest kontekst w jakim prezentowana jest marka. Interesujące i przydatne treści otwierają czytelnika na przekaz związany z marką.

 

  1. Czy każda Twoja treść jest pisana podobnym łatwym do przyswojenia językiem ?

W dzisiejszych czasach język formalny i naukowy jest nie do przyjęcia przez Internautów. Czasy popisywania się znajomością obcych słów skończyły się bezpowrotnie dlatego każda publikacja powinna być pisana prostym i zrozumiałym językiem. To jest skuteczny marketing treści.

 

  1. Czy treść zawiera grafikę a najlepiej fotografię?

Marketing treści to także treści graficzne. Używając graficznych treści najłatwiej zdobędziesz zainteresowanie potencjalnego czytelnika.

Obok treści forma jest drugim kluczem do sukcesu a właściwie pierwszym. Bez przyjaznej formy nawet najlepszy marketing treści nie ma szans się przebić. Największe zainteresowanie budzą ludzkie twarze okazujące emocje. Ważne aby pamiętać o prawach autorskich.

 

  1. Czy treść jest przystosowana do czytania na urządzeniach mobilnych?

Treść powinna być czytelna i łatwa do przyswojenia. Używaj pogrubień, numeracji i list punktowych do wyróżniania kluczowych informacji. Pamiętaj aby tekst był wyrównany do lewej strony. Teksty wypośrodkowane są gorzej dostępne na urządzeniach mobilnych.

 

10.  Czy publikacja została sprawdzona gramatycznie i ortograficznym?

Większość programów edytorskich sprawdza błędy ortograficzne. Łatwo jednak o pomyłkę i zamiast słowa „polewać” może pojawić się słowo „połajać” dlatego warto mieć osobę sprawdzającą tekst przed publikacją. Dodatkowo osoba korektora zapewni spójność stylu i języka wszystkich publikowanych treści.

 

11.  Czy treść pokazuje co Internauta powinien zrobić po przeczytaniu?

Każda treść powinna angażować czytelnika i zachęcać go do działania np. odwiedzenie strony www, podzielenia się treścią z innymi, przeczytania kolejnej treści, skomentowania czy uzyskania subskrypcji na newslettera.

 

W dzisiejszych czasach, kiedy każdy z nas jest zalewany ogromem informacji z różnych kanałów tylko dopracowane treści mają szansę dotrzeć do osób ich potrzebujących. Wartościowe i dopracowane w każdym szczególe treści to podstawa marketingu treści.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *