Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

  • Robert Bliźniewski
  • 5 października 2015
  • Brak komentarzy
Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

Czy jesteś pewien, że Twój marketing treści odpowiada na potrzeby klientów? Czy masz pewność,  czego Internauci oczekują od treści medycznych publikowanych przez Twoją firmę? Czy rzeczywiście znasz ich problemy i sposób, w jaki je rozwiązują?

 

W tym artykule znajdziesz odpowiedź na dwa pytania:

  • jak skutecznie przygotować interesującą i atrakcyjną kampanię medycznego marketingu treści?
  • jaką rolę w planowaniu kampanii treści odgrywa analiza potrzeb pacjentów?

 

Medyczne fora internetowe to źródło wiedzy o pacjentach.

 

Planując medyczną kampanię treści, zwróć uwagę na źródło informacji o rzeczywistych potrzebach i zachowaniach Internautów. Poznaj perspektywę Twojego klienta i wczuj się w jego sytuację. Prowadząc medyczną kampanię treści musisz wiedzieć, czego potrzebuje i czego oczekuje Internauta od Twoich publikacji medycznych.

 

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

 

W jaki sposób to zrobić? Jaką analizę potrzeb przeprowadzić, aby znaleźć najlepsze rozwiązania dla Twoich klientów?

 

Prowadząc marketing treści warto wykonać analizę wypowiedzi pacjentów na forach internetowych. Oto 4 powody, dla których warto to zrobić:

 

1.  Analiza wypowiedzi na forach internetowych to podstawowe narzędzie oceny potrzeb Internautów. Analiza potrzeb Internautów/pacjentów pozwala spojrzeć na badany problem medyczny oczami Internauty, który na forach internetowych dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat pierwszych objawów choroby, początku terapii albo skutków ubocznych terapii.

 

Planowanie analizy zależy od strategii marki medycznej. Dobry marketing treści to troska o to, aby każda publikacja wspierała strategię marki medycznej. W zależności od rodzaju strategii, ciężar analizy poszczególnych elementów medycznego procesu zakupowego powinien być odpowiednio rozłożony.

 

W przypadku marki pozycjonującej się jako terapia pierwszego rzutu, powinno Ci zależeć na pogłębieniu analizy postów dotyczących pierwszych objawów, diagnozy i najczęściej rekomendowanych terapii.

Jeżeli jesteś odpowiedzialny za markę będącą uzupełnieniem terapii pierwszego rzutu, to będziesz chciał pogłębić wiedzę o najczęstszych powodach uzupełnienia terapii i rekomendowanych produktach uzupełniających.

 

W przypadku strategii nastawionej na zmianę dotychczasowej terapii najbardziej będzie Cię interesować skuteczność leczenia, zgłaszane problemy oraz poziom rekomendacji poszczególnych terapii.

 

Uporządkowanie poszczególnych tematów dyskutowanych na forach medycznych pozwala zdiagnozować problem medyczny według schematu „od ogółu do szczegółu”. Analiza wypowiedzi pacjentów na forach pozwala poznać problemy pacjentów od pierwszych objawów, przez rozpoznanie i leczenie., aż do oceny skuteczności poszczególnych terapii.

 

Analiza pokazuje ścieżkę podejmowania decyzji dotyczących:

wyboru lekarza,

  • metody leczenia,
  • uzupełnienienia terapii,
  • zmianą terapii.

 

Przykładem może być marketing treści dla marki pozycjonującej się, jako terapia pierwszego rzutu w trądziku młodzieńczym.

 

Pierwszym etapem analizy było zebranie postów dla frazy „trądzik”. Do analizy zebraliśmy około 500 postów zawierających średnio 1500 – 2000 faktów medycznych odnoszących się do trądziku.

 

Kolejny krok to posegregowanie faktów opisujących kluczowe, z punktu widzenia marki, etapy medycznego procesu zakupowego:

  • pierwsze objawy
  • leczenie trądziku łagodnego
  • zasady higieny
  • skuteczność terapii pierwszego rzutu

 

Zbieranie i porządkowanie postów odbywa się z użyciem medycznej przeszukiwarki forów SWOPER.pl.

 

2.  Zwieńczeniem każdej analizy potrzeb pacjentów jest przygotowanie publikacji, które ułatwią pacjentom podjęcie właściwych decyzji zdrowotnych.

Dostosowanie tematów publikacji do potrzeb pacjentów jest podstawowym warunkiem budowania długofalowej relacji z Internautami.

 

Analiza potrzeb pozwala wybrać atrakcyjne tematy publikacji.

 

3.  Współczesne, nieustannie aktualizujące się algorytmy wyszukiwania promują miejsca w Internecie, gdzie opublikowane są treści medyczne odpowiadające potrzebom Internautów.

 

Fundamentem wysokiego pozycjonowania w wyszukiwarce są 4 elementy:

  • oryginalne treści medyczne (nie opublikowane w żadnym innym miejscu w Internecie) ,
  • treści napisane przez zespół lekarzy praktyków (budzące zaufanie Internautów),
  • treści opracowane przez profesjonalnych copywriterów (łatwe do przyswojenia przez Internautów)
  • treści interesujące Internautów (miernikami zainteresowania są: czas spędzony przez użytkownika nad publikacją, liczba komentarzy i udostępnień)

 

Analiza potrzeb Internautów pozwala przygotować treści medyczne, które odpowiadają potrzebom pacjentów oraz dostosowane są do współczesnych algorytmów wyszukiwania.

 

4.  Marketing treści służy skierowaniu ruchu Internautów na stronę internetową produktu lub firmy.

 

Atrakcyjne z punktu widzenia Internautów publikacje medyczne to najskuteczniejsze narzędzie budowania wizerunku eksperta i merytorycznego lidera w interesującej Twoją firmę dziedzinie medycyny.

 

Treści medyczne przygotowane w oparciu o 4 fundamentalne zasady (oryginalne, budzące zaufanie, łatwe do przyswojenie, odpowiadające potrzebom), są wysoko pozycjonowane przez algorytmy wyszukiwarki dla odpowiednich słów (fraz) kluczowych.

 

Skuteczny marketing treści oparty jest zawsze na analizie potrzeb pacjentów.

 

Zapraszam do wypełnienia formularza kontaktowego. Skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia dalszych kroków medycznej kampanii treści.

 

Więcej na temat medycznego marketingu treści pacjentów znajdziesz w zakładce Artykuły.

 

 

 

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej
strategia medycznego marketingu treści

Planowanie kampaniiStrategie

Strategia medycznego marketingu treści

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *