Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

  • Robert Bliźniewski
  • 8 maja 2015
  • Brak komentarzy
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Marketing treści to doskonałe narzędzie do kreowania świadomości marki medycznej. Budowanie świadomości to najczęściej realizowany cel biznesowy kampanii medycznego marketingu treści prowadzonych przez firmę 2Pharma.

Czym jest marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej? Co jest kluczem w budowaniu świadomości marki medycznej? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w  artykule.

 

W  rozmowach z osobami odpowiedzialnymi za e-marketing w firmach medycznych i farmaceutycznych padają różne definicje świadomości marki.

 

Najczęściej podawane definicje świadomości marki medycznej to:

 

  • znajomość nazwy marki,
  • zapamiętanie kluczowego przekazu dotyczącego marki,
  • szum, który otacza markę.

 

Świadomość marki medycznej to jednak przede wszystkim zaufanie do marki.

 

Z czego wynika zaufanie do marki medycznej?

 

Zaufanie do marki medycznej jest konsekwencją wywiązania się z obietnic danych w imieniu marki.

 

Na czy polega obietnica dana Internautom przez markę medyczną?

 

Obietnica dotyczy zaspokojenia oczekiwań i potrzeb pacjentów związanych z rozwiązywaniem konkretnych problemów medycznych. Ważne aby Internauci wybierający markę medyczną podjęli optymalną z punktu widzenia medycyny opartej na faktach decyzję zdrowotną

 

Co jest podstawą świadomości marki medycznej?

 

Podstawą procesu tworzenia marki medycznej jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań pacjentów.

 

Zrozumienie potrzeb i oczekiwań pacjentów umożliwi Ci przygotowanie  rzetelnej i realnej obietnicy, będącej fundamentem umowy między Tobą i konsumentami twojej marki.

Twój marketing treści oparty o rzetelną i realną obietnicę pozwoli Ci zbudować długotrwałą relację z klientami.

 

Firma 2Pharma do analizy potrzeb i oczekiwań klientów używa przeszukiwarki forów medycznych SWOPER.pl. W oparciu o analizy wypowiedzi zebrane z medycznych forów internetowych rozpoznajemy potrzeby klientów. W następnym kroku potrzeby Internautów są porządkowane od najbardziej do najmniej istotnych.

 

Dzięki wynikom analiz będzie Ci łatwiej zrozumieć percepcję twoich klientów. Zobaczysz oczami pacjentów ich problemy dnia codziennego i sposoby radzenia sobie z nimi. Wyobrazisz sobie miejsce twojej marki w rozwiązywaniu problemów Internautów.

 

Co wyróżnia markę medyczną od innych marek?

 

Zadaniem marki medycznej jest pomoc Internautom w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych.

 

Oczekiwania stawiane wobec marek medycznych są bardzo wysokie. Internauta przed wyborem marki medycznej musi zdobyć do niej zaufanie zgodnie z mechanizmem opisanym przez firmę Google „zero moment of truth”.

 

Budowanie świadomości marki medycznej to wieloetapowy proces, wymagający przygotowania planu budowania świadomości marki medycznej oraz konsekwencji w realizacji zaplanowanej strategii.

 

W jaki sposób marka może wywiązać się umowy zawartej z Internautami?

 

Istnieją 3 możliwości wywiązania się marki medycznej z obietnicy danej Internautom.

 

Marka medyczna może:

  1. przekroczyć oczekiwania,
  2. sprostać oczekiwaniom,
  3. nie spełnić oczekiwań.

 

Każdy marzy o tym aby jego marka medyczna przekraczała oczekiwania Internautów.

 

Analizy percepcji marki i marek konkurencji.

 

Bez znajomości potrzeb i oczekiwań Internautów nie będziesz w stanie zrozumieć jak twoja marka medyczna wywiązuje się z obietnicy danej Internautom.

 

Obok zrozumienia potrzeb ważne jest też zrozumienie percepcji twojej marki medycznej w oczach Internautów.

 

Dzięki analizom wypowiedzi Internautów na medycznych forach internetowych zebranych przez przeszukiwarkę SWOPER.pl możesz porównać mocne i słabe strony twojej marki w stosunku do marek konkurencji

 

Co jest najlepszym narzędziem budowania świadomości marki medycznej?

 

Odpowiedź jest prosta – marketing treści.

 

Marki takie jak Coca-Cola, Subaru, MTV, P&G i American Express zdecydowały się przenieść budżety marketingowe z marketingu kreatywnego w kierunku marketingu treści.

 

Według tych firm marketing treści pozwala najlepiej trafić w oczekiwania Internautów i tworzyć treści związane z marką, które przełożą się na cele biznesowe.

 

Zachęcam do obejrzenia strategii marketingu treści firmy Coca-Cola „Coca-Cola content 2020

 

Marketing treści daje również unikalną możliwość prowadzenia dialogu z użytkownikami. Coraz więcej firm kieruje się wizją tworzenia i rozwijania marek z udziałem Internautów.

 

Medyczny marketing treści

 

Firma 2Pharma specjalizuje się w opracowywaniu strategii oraz w prowadzeniu kampanii medycznego marketingu treści.

 

Zakres naszych aktywności obejmuje:

  • przygotowywanie analiz potrzeb Internautów,
  • przygotowywanie analiz świadomości marki i marek konkurencji,
  • opracowywanie planów marketingowych,
  • projektowanie i budowanie stron internetowych,
  • przygotowywanie treści medycznych do publikacji na stronach www,
  • prowadzenie medycznych blogów firmowych,
  • pisanie artykułów medycznych.

 

Najwyższą jakość treści medycznych zapewnia nam współpraca z profesjonalnym zespołem autorów medycznych kierowanym przez dr n.med. Krzysztofa Wróblewskiego.

 

Więcej na temat medycznego marketingu treści znajdziesz w zakładce Artykuły na naszej stronie.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
strategia medycznego marketingu treści

Planowanie kampaniiStrategie

Strategia medycznego marketingu treści

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *