Medyczny marketing treści to poruszająca narracja

  • Robert Bliźniewski
  • 21 kwietnia 2015
  • Brak komentarzy
medyczny marketing treści to poruszająca narracja

Medyczny marketing treści to poruszające historie wynikające z poczucia misji, które towarzyszy Ci w trakcie przygotowywania i publikacji treści w Internecie.

Medyczny marketing treści to dobry wybór tematów do publikacji. Strategii medycznego marketingu treści poświęcony jest ten artykuł.

 

Marketingowa krótkowzroczność

W 1960 r. Prof. Theodore Levitt z Harvard Business School opisując firmy, które koncentrują się na własnych produktach i usługach zamiast na potrzebach klientów, użył sformułowania „marketingowa krótkowzroczność”. Na wykładach mówił do studentów „klienci nie potrzebują dwucalowego wiertła, klienci potrzebują dwucalowej dziury.”

 

W firmach, które działają w poczuciu wspólnej misji wszyscy pracownicy doskonale rozumieją, jakie doświadczenia wnosi ich marka w życie klientów. Wiedzą jakiej poprawy można oczekiwać klient po zastosowaniu produktu czy po wykonaniu usługi.

 

Medyczny marketing treści to opowiadanie historii na temat rozwiązań problemów codziennego życia klientów.

Podstawą marketingu treści jest korzystanie z doświadczeń klientów dotyczących rozwiązywania ich problemów z użyciem Twojej marki.

Ważne są pozytywne i negatywne doświadczenia.

Pierwsze pokazują, że dobrze realizujemy naszą misję.

Drugie to bezcenne źródło wiedzy do udoskonalania marki czy poprawy komunikacji z klientami.

 

Medyczny marketing treści to obszar szczególnie ważny, ponieważ dotyczy zdrowia i życia Internautów. Historie opowiadane w ramach medycznego marketingu treści najlepiej trafią do potencjalnych klientów jeżeli będą dotyczyły  rzeczywistych potrzeb pacjentów. Marka medyczna powinna być przedstawiana, jako rozwiązanie problemów internautów a właściciel marki jako ekspert i rzetelne źródło wiedzy medycznej.

 

Historie opowiadane przez pacjentów na medycznych forach internetowych

George W. Marck były CEO Merck Co. powiedział:

„Leki nie są dla zysku. Leki są dla pacjentów. Jeżeli będziemy o tym pamiętać to przyjdą i zyski”.

 

Dla firmy farmaceutycznej trudno o bardziej klarowną wizję.

Rosnąca konkurencja czy natłok codziennych obowiązków powoduje, że pacjent przestaje być najważniejszy.

 

Internetowe wątki medyczne dotyczące cukrzycy, stwardnienia rozsianego czy wielu innych chorób pokazują jak dramatycznie wygląda codzienne życie pacjentów. Dyskusje prowadzone na forach medycznych pokazują olbrzymią skalę niezaspokojonych potrzeb i emocji takich jak:

  • lęk związany z objawami choroby,
  • troska o innego pacjenta,
  • radość z wyleczenia,
  • niepokój z powodu braku oczekiwanych efektów leczenia,
  • rozpacz po stracie bliskiej osoby.

 

Dane zebrane przez firmę 2Pharma w maju 2013 r z użyciem Google Analytics pokazały prawidłowość polegającą na tym, że im więcej problemów, z którymi pacjent nie może sobie poradzić (choroba trudniejsza do leczenia) tym częściej szuka pomocy w Internecie.

 

Monitorując medyczne wątki internetowe dla poszczególnych chorób można między innymi zaobserwować następujące zależności:

  • Jak pacjent wybiera lekarza?
  • W jaki sposób lekarz rozmawia z pacjentem?
  • Jakie postępowanie zaleca lekarz?
  • Jakie leczenie farmakologiczne proponuje lekarz?
  • Co pacjent robi z receptą po wyjściu od lekarza?
  • Jakie są powody zmiany lekarza?
  • Jakie są powody zmiany leku?

 

Medyczny marketing treści to zdolność  wykorzystania wiedzy płynącej z internetowych forów medycznych.

W wielu historiach opowiadanych na forach medycznych widać, jaki pozytywny wpływ na życie pacjenta ma lek, suplement diety czy metoda lecznicza.

 

Wykorzystanie potencjału marki w rozwiązywaniu codziennych problemów pacjentów w oparciu o rzeczywiste historie, to najlepszy sposób budowania zaufania do marki medycznej.

 

Medyczny marketing treści wykorzystuje internetowe fora medyczne jako źródło poruszających historii związanych z marką

 

 Analizy historii opowiadanych na medycznych forach internetowych pozwalają stworzyć pulę tematów do publikacji. Tematy publikacji powinny być dostosowane do medycznych potrzeb pacjentów.

 

Medyczny marketing  treści to prowadzenie kilku równoległych przekazów opartych na kluczowych potrzebach.

 

Analiza medycznych potrzeb pacjentów przeprowadzona dzięki SWOPER-Analytics pozwala zestawić potrzeby z rozwiązaniami, które niesie marka medyczna.

 

W przypadku leku inne rozwiązania powinny być komunikowane do pacjentów:

 

  • u których dopiero wystąpiły objawy (pacjent przed diagnozą),
  • którzy szukają lekarza,
  • którym na początku terapii towarzyszy lęk,
  • którzy przyjmują inne leki (terapia wieloma lekami),
  • którzy mają objawy uboczne,

 

Medyczne fora internetowe to ogromne zasoby wiedzy marketingowej na temat doświadczeń pacjentów, na każdym z opisanych wyżej etapów medycznego procesu zakupowego.

 

Dobrze przeprowadzona analiza, a następnie monitoring medycznych forów to gwarancja trafionych publikacji, w których poruszymy historie istotne z punktu widzenia pacjentów.

 

Więcej na temat medycznego marketingu treści znajdziesz w zakładce Artykuły.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *