Różne spojrzenia na marketing treści

  • Robert Bliźniewski
  • 16 grudnia 2014
  • Brak komentarzy

Jednoznaczne opisanie marketingu treści nie jest proste. Definicja zależy od grupy docelowej i naszego pomysłu na publikowanie treści w internecie . Medyczny marketing treści to publikowanie treści medycznych, które pomagają podejmować właściwe decyzje zdrowotne na każdym etapie medycznego procesu zakupowego.

 

Rob Yoegel, Content Marketing Director w firmie Monetate zaplanował kampanię treści do następującej grupy docelowej: eksperci marketingu treści szukający definicji marketingu treści.

 

W internecie można znaleźć wiele definicji marketingu treści, ale tylko kilka z nich można uznać za użyteczne dla praktyków zajmujących się na co dzień marketingiem treści. Najlepsza definicja marketingu treści to ta, która odpowiada Twoim potrzebom.

 

Poniżej kilka spojrzeń na definicję marketingu treści:

 

Marketing treści – podstawowa definicja.

 

Marketing treści to proces biznesowy polegający na tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści. Treści te mają wzbudzać zainteresowanie i zaangażowanie sprecyzowanej grupy docelowej. Celem całego procesu jest uzyskanie zwrotu z inwestycji.

 

Strategia marketingu treści bazuje na wszystkich dostępnych kanałach komunikacji:

  • materiały drukowane,
  • aktywności online,
  • sympozja,
  • kongresy,
  • sprzedawcy,
  • aplikacje mobilne,
  • media społecznościowe.

 

W tej strategii każdy etap procesu zakupowego  powinien być dobrze wykorzystany począwszy od wzbudzenia zainteresowania  po utrzymanie obecnych klientów.

 

Marketing treści jest podobny do kampanii medialnych i promocyjnych, będących podstawą aktywności większości firm. Różnica polega na tym, że zamiast płatnych reklam czy sponsoringu umieszcza się treści wskazujące rozwiązania problemów klientów. W ten sposób osiąga się lepszy efekt niż tylko promocję produktu lub marki.

 

Marketing treści – definicja oparta o kategorię mediów.

 

Marketing treści oparty jest przede wszystkim na własnych mediach:

  •  blog firmowy,
  • blog produktowy,
  • nieobrandowany blog tematyczny,
  • zakładka „artykuły”,
  • zakładka „aktualności”.

Reklama natomiast oparta jest na zewnętrznych, komercyjnych mediach (artykuły sponsorowane, banery, pop-upy itd.).

 

W marketingu treści najważniejsze są 3 procesy dotyczące treści:

  1. systematyczne tworzenie,
  2. regularne publikowanie,
  3. promowanie w mediach społecznościowych.

 

Celem publikacji jest zmiana zachowań klientów, którzy po zapoznaniu się z treściami  podejmują najlepsze dla siebie decyzje i zarekomendują nasze rozwiązania innym klientom.

 

Marketing treści – definicja dla praktyków.

 

Marketing treści to dostarczanie treści wszędzie tam, gdzie szuka ich Twoja grupa docelowa. W zależności od grupy docelowej to kombinacja publikowanych i promowanych treści offline i online z odpowiednim rozłożeniem akcentów. Podstawowym celem publikowania i promowania treści jest zdobycie nowych klientów i pogłębienie współpracy z istniejącą grupą klientów.

 

Marketing treści – definicja dla niedowiarków.

 

Klienci nie dbają o Twoje produkty, nie troszczą się o Twoje usługi czy Twoją firmę…… to, co ich interesuje to oni sami, ich aspiracje i potrzeby. Marketing treści to tworzenie i publikowanie ciekawych informacji dla Twoich klientów. Informacji, które są w stanie zwrócić ich uwagę i zainteresować. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb internautów.

 

Medyczny marketing treści – to marketing w każdym jego wymiarze.

 

W przypadku medycznego marketingu treści Twoi klienci to internauci szukający informacji, które pomogą im podjąć właściwą decyzję zdrowotną na każdym etapie medycznego procesu zakupowego. Proces ten rozpoczyna się od pierwszych objawów choroby (etap autodiagnozy) do publikowania na medycznych forach internetowych doświadczeń z leczenia (etap wsparcia).

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *