Strategia medycznego marketingu treści

  • Robert Bliźniewski
  • 28 kwietnia 2015
  • Brak komentarzy
strategia medycznego marketingu treści

Publikowanie treści w ramach kampanii medycznego marketingu treści ma na celu pomoc w rozwiązywaniu problemów. Nie jest marketingiem treści pisanie o sobie czy o swoich produktach.

Skoro jednak podstawowym celem każdej inwestycji jest wzrost przychodów i zysku to, w jaki sposób medyczny marketing treści może prowadzi do osiągania celów biznesowych?

 

Kluczem do odpowiedzi na tak sformułowane pytanie jest strategia medycznego marketingu treści. Sformalizowana strategia medycznego marketingu treści pozwoli Ci uniknąć tworzenia i publikowania przypadkowych treści niemających nic wspólnego z celami biznesowymi.

Strategia medycznego marketingu treści –  etapy tworzenia

 

  1. Opisz grupę docelową, która pomoże osiągnąć Twoje cele biznesowe

 

Każda strategia medycznego marketingu treści opiera się na określeniu potrzeb przyszłego klienta. Kluczowa jest odpowiedź na pytanie:

  • Jakie potrzeby artykułują Twoi przyszli klienci?
  • Które problemy najczęściej poruszają na medycznych forach dyskusyjnych?
  • Jakie problemy są dla nich najtrudniejsze do rozwiązania?

 

Po skutecznym opisaniu potrzeb pacjenta szanse na tworzenie i publikowanie ciekawego i atrakcyjnego contentu medycznego zdecydowanie rosną. Twoja strategia medycznego marketingu treści spowoduje, że powstanie content medyczny, który zaspokoi potrzeby Twoich klientów. Twój content medyczny przełoży się na realizację Twoich celów biznesowych.

 

Szczególnie istotne jest to w przypadku kampanii treści skierowanych do internautów podejmujących decyzje zdrowotne w oparciu o content medyczny. W tym przypadku każdy internauta przed podjęciem najlepszej w jego rozumieniu decyzji, odwiedzi  kilkanaście stron www publikujących content medyczny.

 

Na tym etapie najważniejszym zadaniem jest określenie, jaki content medyczny najlepiej odpowiada potrzebom Twoich klientów?

 

  1. Określ sposoby radzenia sobie z opisanymi problemami.

 

Bardzo ważne jest abyś zrozumiał jak internauta, zanim sięgnie po Twój produkt, radzi sobie z problemami medycznymi. Powinieneś znaleźć odpowiedź na następujące pytania:

  • Na jakich stronach www potencjalni klienci zdobywają potrzebną im wiedzę medyczną?
  • W jakim stopniu dostępne rozwiązania zaspakajają potrzeby Twoich przyszłych klientów?
  • Jakie są mocne i słabe strony dostępnych rozwiązań?

 

Dobra ocena dostępnych rozwiązań pozwoli Ci zaplanować content medyczny, który zaadresuje kluczowe problemy. Strategia medycznego marketingu treści pozwoli Ci zostać godnym zaufania producentem rozwiązań dla Twoich pacjentów.

 

Strategia medycznego marketingu treści powinna dotyczyć nie tylko rozwiązań związanych z Twoimi produktami czy usługami. Powinna wychodzić poza czysty kontekst produktowy.

 

Dobrym przykładem takich działań jest propozycja rozwiązań dla pacjentów z objawową łuszczycą głowy. Chodziło o krępujące pacjentów wizyty u fryzjera.

 

Rozwiązaniem byłoby stworzenie listy salonów fryzjerskich, w których obsługa jest przeszkolona i nie ma obiekcji obsługując klientów chorych na łuszczycę.

 

Strategia medycznego marketingu treści oparta na codziennych problemach medycznych potencjalnych klientów najłatwiej znajduje uznanie w oczach pacjentów i przekłada się na realizację Twoich celów biznesowych.

 

Firma 2Pharma ma w swojej ofercie analizę potrzeb medycznych Internautów. Analizę potrzeb internautów wykonujemy dzięki medycznej przeszukiwarce forów internetowych SWOPER.pl.

 

Tego typu działanie sprawią, że pacjenci zaczną polecać innym Twój content medyczny. Z zainteresowaniem będą śledzić Twoje propozycje rozwiązań problemów, które ich trapią.

 

  1. Określ swoje Unique Value Proposition (UVP)

 

Dlaczego potencjalny klient powinien wybrać Twój produkt a nie produkt konkurencji?

 

W wielu przypadków leków czy usług medycznych wystarczy odwołać się do strategii marketingu klasycznego i umieścić USP w medycznej kampanii treści.

 

W przypadku nowych produktów, aby określić USP kluczowe jest zbadanie treści medycznych publikowanych przez Twoich konkurentów:

  • Jakiego rodzaju treści używa konkurencja do komunikacji z klientami?
  • W jaki sposób opowiada swoją historię na temat swoich marek?
  • Czy używa swoich stron internetowych?
  • Czy publikuje na portalach medycznych?
  • Czy używa swojego bloga firmowego?
  • Czy blog jest niezależny czy związany z marką?
  • W jakim stopniu przekaz konkurencji odpowiada potrzebom Twoich klientów?
  • Czy komunikacja dotyczy tylko produktów i usług?
  • Jakich potrzeb klientów nie dotyczy przekaz konkurencji?

 

  1. Zaplanuj swoją kampanię medycznego marketingu treści.

 

Wyposażony we wszystkie opisane wyżej informacje jesteś gotowy do rozpoczęcia własnej narracji odróżniającej Twój produkt od konkurencji.

 

W większości przypadków korzyści ze stosowania Twojego produktu i produktów konkurencji są podobne (podobny a nawet identyczny skład, te same wskazania itd. Nie ma powodu do zmartwień. Sztuka polega na tym, aby znaleźć „kluczową potrzebę klienta”, którą zaspakaja Twój produkt, a następnie konsekwentnie i zdecydowanie komunikować skuteczność Twojego produktu w zaspakajaniu tej potrzeby.

 

Cały Twój content medyczny publikowane w ramach medycznej kampanii treści powinny odnosić się do „kluczowej potrzeby”. Dzięki temu zaczniesz generować sprzedaż i zysk.

 

Do klarownego komunikowania możliwości zaspokojenia „kluczowej potrzeby” potrzebujesz jeszcze „kluczowego przekazu”, który powinien wskazywać Twój produkt, jako najlepszy.

 

Następnie zaplanuj poszczególne aktywności związane z medycznym marketingiem treści. Na tym etapie warto wykorzystać aktywności prowadzone w ramach klasycznego marketingu (kampanie medialne, promocja przedstawicielska itd.) tak, aby uzyskać synergię z prowadzonymi aktywnościami e-marketingowymi.

 

Zespół przedstawicieli czy kampania medialna może promować treści umieszczone w ramach Twojej medycznej kampanii treści.

 

Więcej na temat medycznego marketingu treści znajdziesz w zakładce Artykuły.

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *