Jak planować strategię SEO, która spełni aktualne wymogi?

  • Robert Bliźniewski
  • 25 października 2014
  • Brak komentarzy
8187640996_ee236d2fe5_o

Potrzeby Internautów to podstawa każdej kampanii treści. Stałe udoskonalenie algorytmów wyszukiwania promuje treści medyczne najwyższej jakości. Analizy opinii wyrażanych na medycznych forach to podstawa zrozumienia potrzeb Internautów.

 

Strategia oparta wyłącznie na słowach kluczowych to już przeszłość. Podobnie definiowanie celu działań w Internecie poprzez „umieszczenie na pierwszej stronie Google” straciło dotychczasowe znaczenie. Dlaczego?

Nie ma standardowych wyników wyszukiwania!

Wpisz dowolną frazę do wyszukiwarki na swoim komputerze np. „grypa leczenie”. Jest bardzo prawdopodobne, że Twój kolega z innego miasta zobaczy inne wyniki na pierwszej stronie Google niż Ty.

Możesz więc założyć, że nie ma czegoś takiego jak standardowe wyniki wyszukiwania. Ta sama fraza lub to samo słowo kluczowe może generować inne wyniki. Oczywiście nie oznacza to, że słowa kluczowe przestają ważyć w strategii e-marketingu. Aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania niezbędne jest uzupełnienie strategii słów kluczowych o strategię marketingu treści (content marketing).

Jak powinieneś tworzyć właściwą strategię e-marketingu?

Zmiany opisane wyżej są wynikiem częstych zmian algorytmu wyszukiwania Googla. Celem zmian wprowadzanych przez Google jest dostarczanie użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania. Promowane są strony, które wg. Googla najlepiej odpowiadają potrzebom wyrażonym poprzez wpisaną frazę czy słowo kluczowe.

Warunkiem niezbędnym do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest obecność najwyższej jakości oryginalnych treści.

Rozumiejąc mechanizmy organicznego promowania wyników wyszukiwania przez Googla można założyć, że dobra strategia e-marketingowa powinna być oparta na 3 elementach:

 

  1. Własne media. Strona czy blog, na którym możemy publikować unikalne i użyteczne treści. Twoja strona czy blog jest obecnie znacznie bardziej ważna niż profil na portalu społecznościowym. Szczególnie, że większość publikacji pojawiających się w mediach społecznościowych nie jest indeksowana przez Google.
  2. Kampania treści przygotowana w oparciu o analizę potrzeb Internautów. Wg danych z platformy marketingu treści kapost.com, 72% marketingowców uważa, że znacznie lepszy efekt w komunikacji o marce przynosi artykuł na blogu niż reklama. Strategia CPC coraz bardziej traci na skuteczności. Poziomy konwersji wynoszące 10% to już odległa historia. Wg contentmarketinginstitute.com nieobrendowany post generuje 3x większy ruch na stronię firmową niż post z nazwą produktu.
  3. Media społecznościowe, jako narzędzie promocji treści umieszczonych na własnych mediach. Ruch z portali społecznościowych odbierany jest przez Google, jako wartościowy i podbija wyniki wyszukiwania. Warto wykorzystać płatne możliwości użycia reklamy natywnej proponowane przez portale społecznościowe.

Elementy istotne z punktu widzenia robotów Googla

Tworząc własną strategię e-marketingową warto przeanalizować poszczególne jej elementy z punktu widzenia robotów Googla. David Amerland w książce „Google – semantyczne wyszukiwanie” zwrócił uwagę na następujące zagadnienia tworząc koncepcję 4Vs:

 

  • Ilość (Volume)im więcej oryginalnych i wartościowych treści w Internecie tym łatwiej robotom Googla zrozumieć specyfikę Twojej marki lub firmy i dopasować ją do wpisywanych fraz lub słów kluczowych.
  • Prędkość(Velocity)używaj tych form treści (artkuł, podcast, post itd.) czy określonych tematów (odpowiadających konkretnej potrzebie), które najszybciej generują ruch na Twojej stronie. Im szybciej publikacja generuje ruch do strony tym strona jest postrzegana lepiej przez Googla.
  • Różnorodność (Variety)używając zróżnicowanych form publikacji (blog, eBook, video, media społecznościowe itd.) pokazujesz Google, że zależy Ci na jakości tego, co publikujesz dla swojej grupy docelowej.
  • Wiarygodność (Veracity)to kluczowy i najważniejszy element. Jeżeli roboty Googla widzą, zainteresowanie Twoimi treściami (czas spędzony na stronie, liczna udostępnień w sieciach społecznościowych itd.) to podnoszą Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, realizując tym samym swoją misję, którą jest dostarczenie jak najbardziej dostosowanych do potrzeb użytkowników treści.

Parametry odzwierciedlające 4Vs

Podstawą każdego skutecznego działania jest stosowanie się do zasad wyrażonych w akronimie APIK (Analiza, Planowanie, Implementacja, Kontrola). Jeżeli jesteś już na etapie publikowania treści w Internecie to Analizę i Planowanie masz już za sobą lub powinieneś mieć J. Skoncentrujmy się teraz na Kontroli efektywności Twoich działań e-marketingowych. Podstawowe parametry do monitorowania to:

 

  • wynik wyświetlania na pierwszej stronie Googla -SERP (Search Engine Result Page),
  • liczba wejść,
  • liczba wyświetleń dla każdego z opublikowanych materiałów.
  • liczba udostępnień

 

Już ta wstępna analiza pokaże Ci, które formy publikacji i które tematy dotyczące określonych potrzeb pracują lepiej lub gorzej.

Na tym etapie ważna jest też analiza SERP konkurencji. Firma 2Pharma ma w swojej ofercie badanie FPR® (FirstPageReport®) obrazujące najlepsze praktyki doceniane przez roboty Googla dla kluczowej dla Ciebie frazy lub fraz.

Analiza FPR® pokaże Ci, jakie formy i tematy najwyżej są oceniane i dostarczane użytkownikom na pierwszej stronie wyszukiwarki. W oparciu o FPR® możesz skutecznie modyfikować kampanię i planować jej dalsze etapy.

FPR® firmy 2Pharma pozwala odpowiedzieć na następujące pytania:

 

  • Jakie tematy poruszają publikacje z SERP?
  • Które tematy generują największe zainteresowanie mierzone liczbą komentarzy lub udostępnień?
  • Jakie formy publikacji są najwyżej indeksowane?

 

Wyniki analizy FPR® pozwolą Ci zoptymalizować Twoje treści i uzyskać lepszy ruch na stronie.

Jeżeli Twoja publikacja trafiła w potrzeby klientów i wygenerowała wysoką liczbę udostępnień lub wyświetleń, to wykorzystaj ten materiał linkując do niego każdą następną publikację związaną z określonym tematem. To najlepszy sposób budowania wizerunku eksperta w określonej dziedzinie. „Eksperckość” to podstawowy element promowany przez Googla w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym parametrem do monitorowania jest ocena źródeł ruchu na Twoją stronę. Wiedząc, które aktywności i jakie tematy sprowadziły największy ruch na Twoją stronę, możesz w ramach ROI (Return of Investment) zwiększać nakłady na tworzenie i publikowanie odpowiednich treści lub płatną reklamę natywną, idealnie wpisującą się w kontekst marketingu treści (content marketing).

Podziel się tym artykułem

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat zapraszamy do zapoznania się z:

Marketing treści oparty na potrzebach Internautów to podstawa budowania długofalowej relacji z klientami.

ImplementacjaPlanowanie kampanii

Marketing treści a analiza potrzeb pacjentów

czytaj dalej
content medyczny

Implementacja

Content medyczny – właściwa decyzja z poziomu wyszukiwarki

czytaj dalej
kampania medycznego marketingu treści

Analizy treściImplementacjaMonitorowanie

Kampania medycznego marketingu treści – 7 kroków

czytaj dalej
Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

Analizy treściPlanowanie kampaniiStrategie

Marketing treści w budowaniu świadomości marki medycznej

czytaj dalej

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *